PHO-BOS - Wrocławska Szkoła Fotografii
Wrocławska Szkoła Fotografii
rezerwacja ciemni i atelier
ogłoszenia bieżące
REKRUTACJA PHO-BOS 2024/2025
INFORMACJE O NABORZE NA ROK SZKOLNY 2024/2025: https://afa.com.pl/phobos/podstrony/dla-kandydatow-warunki-naboru
GODZINY PRACY SEKRETARIATU
poniedziałek, środa, czwartek: 09.00-14.00, wtorek: 13.00-18.00, piątek: nieczynny                             soboty...
Внимание!! - Uwaga!!
Заинтересованных в обучении в школе PHO-BOS приглашаем связаться потелефону: + 48 668 086...


dane kontaktowe

Wrocławska Szkoła Fotografii
PHO-BOS
ul. Fabryczna 14
53-609 Wrocław
tel. 71 350 46 34
mail: sekretariat@pho-bos.com.pl

więcej PHO-BOS w sieci

facebook:

instagram:


youtube:

phobos \ aktualności \ Warsztaty z druku cyfrowego

2013-04-23
Warsztaty z druku cyfrowego

Już w najbliższy weekend 27-28 kwietnia 2013, zapraszamy wszystkich na część teoretyczną warsztatów z druku cyfrowego. Warsztaty są organizowane przez Fundację Blik - znaną tu i ówdzie z realizowania Trochę Innego Festiwalu Fotografii (TIFF). Część teoretyczna warsztatów jest nieodpłatna i będzie podzielona na dwa bloki - w sobotę 27 kwietnia od 10.00 do 12.00 oraz w niedzielę 28 kwietnia od 10.00 do 12.00.
Gdyby ktoś chciał uczestniczyć w odpłatnej części praktycznej (130zł za cały warsztat) powinien się jak najszybciej skontaktować z Frankiem Ammerem - tel. 783081091, email. (są jeszcze miejsca). Szczegółowy plan warsztatów poniżej. Zapraszamy.

27 kwietnia 2013 (sobota)
godz. 10.00 - 12.00 teoria
godz. 12.30 - 17.30 praktyka

28 kwietnia 2013 (niedziela)
godz. 10.00 - 12.00 teoria
godz. 12.30 - 17.30 praktyka

Część teoretyczna

I. Wstęp - techniki i rodzaje druku dla fotografii
II. Trzy słowa o kolorach (modele kolorów, przestrzenie barwne, relatywizm barwny)
III. Rodzaje papierów.
- dobór podłoża do charakterystyki zdjęć,
- mat vs błysk,
- aktywne wybielacze a naturalny kolor papieru,
- podłoża specjalne (druk UV, szkło akrylowe).
IV. Od czego zależy archiwalność wydruku
(fine art prints) ?
V. Proces przygotowania zdjęcia do druku
od pliku surowego (skan lub RAW) do pliku finalnego (z korekcją pod konkretny papieri drukarkę).
VI. Skaner + drukarka pigmetowa = ciemnia (?)
VII. Kilka innch tematów, które zrodzą się z pytań uczestników.

Część praktyczna

I. Kalibracja monitora.
II. Stworzenie profilu ICC do papieru (sposób działania).
III. Świadome użycie soft proof.
IV. Praca na materiałem zdjęciowym uczestników:
- tworzenie warstw korekcji pod wydruki
- konwersja do przestrzeni kolorów Adobe RGB
- indywidualne konsultacje.
V. Wybór fragmentów zdjęć do druku prób (proof)
VI. Drukowanie zdjęć przygotowanych przez uczestników.

Wymagania:
- seria od 3 do 5 zdjęć lub dyptyk (chodzi o to by móc przygotować do druku nie tylko jedno zdjęcie lecz spróbować zmierzyć się z produkcją spójnych wydruków pod względem koloru i tonalności).
- podstawowa znajomość programu Photoshop
- otwartość na nową wiedzę (nie przerażajcie się jeśli nie rozumiecie niektórych punktów w planie warsztatów. Wszystko zostanie wyjaśnione).

Informacje o prowadzącym:

Bartłomiej Talaga urodził się w 1987 roku w Łodzi. Początkowo zainteresowanie fotografią rozwijał pod kierunkiem dr. hab Mariana Schmidta – dyrektora Warszawskiej Szkoły Fotografii. Następnie w 2012 roku ukończył dzienne studia fotografii w PWSFTviT, gdzie obecnie jest wykładowcą. Prowadzi zajęcia z przedmiotu postprodukcji obrazu, podczas których stara się przedstawić różne formy twórczego wykorzystania narzędzi programów graficznych. Celem zajęć jest nie tylko nauka warsztatu, lecz przede wszystkim uwrażliwienie studentów na wzajemną zależność pojedynczych fotografii i takie ich przygotowanie, by w cyklu tworzyły spójną całość.
W 2011 roku otrzymał stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Był laureatem ubiegłorocznej nagrody Młodzi w Łodzi.
Bartłomiej Talaga brał udział w wielu wystawach w Polsce i za granicą. Uczestniczył w międzynarodowych festiwalach fotografii min.: w Kolonii, Bratysławie, Łodzi, Bydgoszczy. Jest autorem albumu „Wymiar Ciszy”. Jego prace znajdują się w kolekcji Muzeum Propagandy Sztuki w Łodzi.
Prywatnie interesuje się teorią zależności między obrazem i sposobem jego oddziaływania na odbiorcę. Pracę magisterską poświęcił zagadnieniu „ekwiwalentów rzeczywistości” w ujęciu mało znanego w Polsce Minora White’a.
www.bartlomiejtalaga.com

Używamy plików cookies w celach świadczenia usług. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz zmienić te ustawienia w przeglądarce.
Zamknij